2016. március 22., kedd

Részletes kritika #2 - Angyali Démon

Sziasztok. Megérkeztem a blog második részletes kritikájával. Kuro-chan/Kuro-san/Kuro-senpai e-mailben kérte a kritikát, ezért előnyben részesül. Sajnálom, hogy csak ilyen későn lett kész. Nem szeretném húzni a szót.
Blog neve: Angyali Démon
Blog eddig kész fejezetei: prológus és 23 fejezet
Blog linkje: http://angel-and-demo.blogspot.hu/
Író: Chiyako Koru ( Hajrá animések! ;) )
Design, fejléc: Nem láttam sehol, hogy más keze munkája lenne, szóval Ő csinálta.
Figyelem! A blogon csak a prológust, illetve három fejezetet olvastam el! Minden szó építő jellegű szándékkal készült, nem azért, hogy bárkit megbántson! SPOILER VAN BENNE!


Kinézet
Fejléc:
Nekem elnyerte a tetszésemet, bár vannak nagy hibák. Először is a toronynak messze köze sincs az irományodhoz. A hold és a fák tetszenek, rendben van, és még tetszetős is. A kaszást is értem, ha démonként nézem, a festett arcú lányok eredeti ötlet, csakúgy, mint az óra, s a pár középen. Viszont! Megértem, hogy szeretnéd ezt az idézetet beletenni a fejlécbe, de túl sok helyet foglal a KELLŐS KÖZEPÉN! Ott a címnek van a helye, vagy a leglényegesebb textúrának. Nem értem miért van pirossal írva a cím. Vagy tegyél több pirosat a fejlécbe, vagy írd más színnel. A szöveg betűtípusa kifejezetten ínyemre van. Az összemosásodon lehetne még kicsit csiszolni, de nem vészes.
Mindent figyelembe véve: Maga a fejléc szép, a kidolgozáson múlik minden. Szerintem a címet tedd középre.
Most látom, hogy megváltoztattad. Ha megbocsátasz, nem írnám újra, így is látod mi javult az előzőhöz képest. ( Igazából minden hiba ki lett javítva, szóval egy szinte tökéletes fejléccel büszkélkedhetsz. )
10/9
Design:
Mindenek előtt kijelentem: csinálj egy menü kódot! A blogon a második dolog amit egy olvasó megfigyel, az a menü! Csinálj egyet. A háttér megfelel, illik a blog színeihez, hangulatához. Sima sablont használsz, még kódok sincsenek benne, ami önmagában nem baj. Fekete és vörös/piros árnyalatokban pompázik az egész kinézet. Én imádom ezt a kompozíciót, egy szavam se lehet rá. A modulok címét érdemesebb feltűnő betűkkel írni, és a szöveget pedig alappal. Ezt nem kell feltétlenül megfogadnod. Ezt megcáfolva a bejegyzés dátumát, az aktuális fejezet címét mindenképpen változtasd meg. Minden lehet, csak ne alap, és ne ilyen kicsi.
Mindent figyelembe véve: Pont fordítva kell használni a betűtípusokat. A méreteket nagyobbíts meg.
Mindent most javítasz ki? :D A dátumot szerintem ugyanúgy megváltoztathatod.
10/7
Modulok:
A bemutatkozásoddal kezdtél, aminek legalul a helye! Rögtön ezután a fülszöveggel kezdtél, amit jól tettél. Ha legalulra rakod a profilodat, ne vidd lejjebb az ismertetőt. Ott kell lennie. Aztán a blogarchívum következik, de a történet és a blogarchívum között kellene szinte minden. Hiányolom az információkat, a menüt  –  amit az előbb emlegettem  –, a chatet ( Nagyon fontos! ). Ezeknek mind meg kellene lennie a blogon. Ha valamiben segítség kell nyugodtan szólj. A végén ott van egy kampány, ami nekem nagyon a szívemhez nőtt. Sokszor látok olyat, hogy valaki nem az oldalra, hanem egy menüpontba rakja. Örülök, hogy te kiraktad az modulok közé. Igazából mást nemigazán lehet mondani, mert össz-vissz négy darab van. A szereplőket rakd majd bele a menübe!
Mindent figyelembe véve: Az előbb említett modulokat szerezd be, különben hiányos lesz a blog. A bemutatkozásodat tedd alulra, a szereplőket ne bejegyzésként publikáld, hanem a menü egyik pontjaként.
5/2
Trailer, könyvborító, egyéb dolgok:
Egyiket sem találtam a blogon, ami nem olyan fontos. Személy szerint ötletem sincs, miért kellenek ezek... Ha nem érzed szükségét ne erőltesd. Úgysem a kinézet, vagy a kellékek teszik a blogot egyedivé.
Mindent figyelembe véve: Örvendek, hogy saját belátásod szerint csinálod a blogod, nem a közkívánatnak.
/

Összesen: 25/18
Történet
Cím:
Valamiért, ha erre a címre gondolok, egy démon jut eszembe  –  mily meglepő  –, aki aranyos... Tudom, hogy én vagyok itt a bolond, mégis ez jött le. Miután beleolvastam a történetbe, még mindig nem értettem miért ez a címe a blognak. Igazából felkeltette az érdeklődésem, viszont, egy címnek nem csak figyelemfelkeltőnek kell lenni, hanem kapcsolódnia is kell az irományhoz.
Mindent figyelembe véve: Szerintem találj ki új címet, mert a jelenlegi nem fűződik a sztorihoz.
5/2
Alapötlet:
Nekem kicsit összecsapottnak tűnik. Mindenek előtt mi történt Nia apjával? Azt értem, hogy az anyja meghalt, de apjának is kell lennie. Ráadásul, amikor részegen hazaér, a nagybátyja nem szól semmit. ( Legalábbis nem írod le. ) Aztán ott van a tény, hogy egyáltalán miért buliztak ismeretlen. Saku egy  három ( !! ) szobás lakásban lakik EGYEDÜL! ( Ha épp a bátyó nincs ott. )
" Teljesen egyedül élek egy PICIKE három szobás lakásban, de nekem ez pont megfelel. " Picike, mi? Na mindegy. A sátán miért akarja Niát? Erre adhatnál egy normális magyarázatot! ( Ha a történet folyamán kiderül, akkor elnézést. ) Sam cselekedeteit megértem. A hat hónap tényleg kicsit elhamarkodott, pont mint mondta.
Mindent figyelembe véve: Érdekes, de jobban meg lehetett volna írni.
10/6
Fülszöveg:
" Nia évszázadok óta él az emberek között, de most esélyt kapott arra, hogy megtudja mi célja van az életének. De mi történik ha közbeszól egy nemvárt érzés? Borul minden terv? Elveszti a jelenleg hozzá legközelebb álló személyt? Van egyáltalán esélye Nianak békét találni egy olyan világban ahol minden sarkon rá vadásznak? "
Elég rövidke lett, bár nem kell agyonhúzottnak lennie egy fülszövegnek. Arról viszont nem is esett szó, hogy Nia démon. ( Mert, hát feltételezem, ha évszázadok óta él, és a cím " Angyali Démon ", akkor démon... ) Mióta is vadásznak rá? Sam azért jött, hogy elvigye. Nyomát sem látni a minden sarkon lévő fenyegetésre. Nem értem...
Mindent figyelembe véve: Mindenképp csinálj egy újat.
5/1
Prológus:
Kezdem is azzal, hogy mi a címe. Nagyon ritkán láttam olyat, hogy a prológusnak címet adtak, ami nekem nagyon jól esett. A " Minden elkezdődik valahogy.... " cím szerintem sablonos. Valami mást is kitalálhattál volna. Tartalmilag pont jó, de történetvezetésileg fura. Az anyukája sírhelye után egyből hazamegy és öltözik egy BULIRA! Fogalmam sincs te hogyan gondoltad ezt az egészet. Gondolj csak bele: az édesanyád évekkel ezelőtt meghalt, ma van a születésnapja, te pedig a temető után inni mész... Jóformán vagy elképzelhetetlen, vagy aki ezt teszi nincs lelkiismerete. De, még ha ezt is teszi, a nagybátyának szólnia kellene. Nem írtad le milyen ágról testvére, azonban, mégiscsak  egy halott ember szülinapjáról beszélünk. Amúgy elárulnád nekem, hogyan töltött kint több órát a temetőben FEBRUÁRBAN? Az egyik leghidegebb hónap, mitöbb ötödike, amikor hamar sötétedik. Este hatkor koromsötét van, nem csak szürkület van! Kicsit ( inkább nagyon ) felhúztam magam mikor olvastam a sorokat. 
Mindent figyelembe véve: Ha beleképzeled magad a főszereplőbe könnyebb lesz. 
10/4,5
1. rész:
A cím... Ennél semmitmondóbbat agyalva se tudnál kitalálni! A prológushoz képest ez emberibb cselekedetekkel operál. ( Persze, csak akkor, ha nem vesszük figyelembe azt, hogy Nia épp a temetőből jön... ) A fiú, aki rámászott eléggé könnyen engedte el... Ugyan leírtad mit érzett a két lâny, mégsem adtál egy " Ettől mindketten megijedtünk és elengedett. " mondatot sem. Erik reakcióját teljesen kihagytad. Ez nem jó! Próbálj meg mindenki érdekeit nézni. Ha te Erik helyében lettél volna mit csinálsz abban a pillanatban? Hosszilag rendben van.
Mindent figyelembe véve: Figyelj oda a címekre, mert sok múlik rajta. Mint a prológusnál mondtam, képzeld el mit tennék a szereplők helyében.
10/8
2. rész
Ez a rész három ( !! ) részletre lett bontva, amit nemigazán értek miért.
Kezdem az elsővel:
Szerintem elég kevés dolog történik benne, de ez nem baj, mert fontosak. Pl.: Eddig fogalmunk sem volt Briyanról, és így belegondolva Nia rib×nc. Már bocsánat. Lehet, piás volt, viszont mikor  reggel felébred ESZÉBE SE JUTOTT a barátja... Sosem hittem az " első látásra... " pillanatokban. Itt még egész reális lenne, de csak Saku miatt. Tényleg hasonlítanak.
Második:
Végre értelme is lett annak a " Nia szemszöge " feliratnak minden fejezet elején. Tetszett a párolgás. :D Érdekelne mit rontott el Sam ezelőtt a feladat előtt. Itt sem történik valami eseménydúsan a fejezet. A képet nem alulra kellett volna raknod, hanem a párbeszéd mellé.
Harmadik:
Én most nem értem Sam stílusát nők terén. Ne legyen társaságkedvelő, mégis vad... Ritkán találsz ilyet, az szent. Nem arról volt szó, hogy csak a bizalom kell? Akkor mit számít egy pasi? " Megszerzem magamnak... " ... Bizalom lehet barátok között is. Lehetne kicsit " rámenősebb " is Sam. Mármint, délután! Udvar, valami... Mondjuk, mikor hazamegy Nia beszélgetni vele. Azt hittem mielőbb túl akar esni ezen...
Mindent figyelembe véve: Különvenni értelmetlen. Több időt fordíthatna Nia a barátjára. Sam karaktere tetszik, viszont az ízlését nők terén jobban kifejthetnéd. 
10/6
3. rész
Nem sok mindent értettem, gondolom a követkő részben kiderül minden. Felkeltette az érdeklődésemet az üzenet. Jó bonyodalom kerekedhet ebből. 
Mindent figyelembe véve: Jól esett olvasni.
10/10

Összesen: 60/40,5


Ennyi is lenne. Kezdő vagyok e téren, szóval ha valami baromságot mondtam szólj. Összességében tetszett a blog, de ráfér még a javítás, mind design, mind történet kidolgozásilag. További jó blogolást, sok feliratkozót.
85/58,5 Sok szerencsét.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát!
    Egy jó pár tanácsodat megfogadom, mert ténylegesen sokat kell még javítanom a blogon. A címet viszont azért nem fogom megváltoztatni, mert majd a történet vége felé lehet majd rájönni hogy mit is takar a cím.
    Még egyszer nagyon köszönöm! :)
    Forever Anime! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy segíthettem. Otakuk előre!

      Törlés

Szablon wykonała Sasame Ka z Ministerstwo Szablonów
CREDITS
Png